Poslednji dan štrajka pilota Lufthanze

04.04.2014.

Piloti nemačke Lufthanze okončacće noćas u 23 sata i 59 minuta najveći štrajk u istoriji tog avioprevoznika koji je trajao tri dana i pogodio oko 425 000 putnika, nanevši ogromne materijalne štete i pokrenuvši pitanje pooštravanja štrajkačkih prava.



Samo u Frankfurtu je danas otkazano preko 700 letova, ali mediji javljaju da, bez obzira što je reč o dosada najvećem štrajku, uglavnom sve protiče bez haosa i da se sutrašnji dan povratka na normalnu situaciju očekuje bez napetosti.

Do kraja štrajka ukupan bilans otkazanih letova iznosiće oko 3 800, a Lufthanza je sa oko 190 dobrovoljaca i oko 100 menadžera sa pilotskim dozvolama uspela da održi oko 10 odsto uobičejnih letova, prenose mediji danas.

Informacija o štrajkbreherima nema, ukazuju mediji, navodeći da, međutim, nema ni približavanja "zaraćenih strana".

Nemački mediji su postavljali i pitanje da li su piloti koji traze povišicu od 10 odsto previše pohlepni, s obzirom na to da već zarađuju u proseku oko 180 000 evra godišnje.

Mediji ističu da škola za pilote traje od 29 do 33 meseca i da obrazovanje košta od 60 000 do 80 000 evra, da su piloti oko 30 odsto povišica dobili u 2001. godini, posle, takođe, više štrajkova i da se piloti 60 odsto vremena u mesecu nalaze na letovima a trećinu vremena kod kuće.

Statistika pokazuje da uspešan pilot Lufthanze u toku svoje karijere može da zaradi oko 260 000 godišnje, zajedno sa dododacima, a jedan kapetan oko 150 000.

Sindikat, koji zastupa prava 5.400 pilota od kojih je oko 90 odsto šttrajkovalo, organizovao je štrajk zbog neispunjavanja zahteva da se zadrže postojeća pravila u vezi sa njihovim penzionisanjem.

Situacija se dodatno iskomplikovala kada je Lufthanza otkazala svoje obaveze za takozvane prelazne penzije za pilote i letačko osoblje, kako bi oni imali mogućnost da prevremeno napuste profesiju.

Iz sindikata pilota brane štrajk, kao sredstvo u borbi za bolje zarade i uslove rada i kažu da je njihov zahtev za 10 odsto povišice "potpuno u okviru uobičajenih zahteva" i da su piloti u proteklih deset godina ubedljivo lošije prolazili nego drugi zaposleni poput zemaljksog i osoblja u kabinama.

Ovaj štrajk pogodio je i Lufthanzinu niskotarifnu kompaniju "Džerman vings".

 

Izvor: Tanjug