Štrajk pilota Lufhanze, nezadovoljstvo putnika

04.02.2014.

Piloti "Lufthanze", koji zarađuju u proseku oko 180.000 evra godišnje sa svim dodacima, stupili su danas, zbog nezadovoljstva uslovima penzionisanja, u trodnevni štrajk u kome učestvuje devet od deset pilota i zbog čega je ta aviokompanija otkazala 3.800 letova, što će stvoriti neprilike za gotovo pola miliona putnika.



Šta je to što je pilote "Lufthanze", za koje se tvrdi da spadaju u sami vrh dobro plaćenih zanimanja u Nemačkoj, nateralo da pred Uskršnji raspust započnu najveći štrajk u istoriji te kompanije i time izazovu bes putnika i kritike političara, možda najbolje govori rečenica jednog od njih, koji kaže da štrajkuje, jer u starosti želi da bude finansijski osiguran.

"Štrajkujem, pošto želim da pred odlazak u penziju budem finansijski dobro osiguran"", rekao je danas tridesetčetvorogodišnji Markus Val, koji je već 11 godina pilot i koji 80 sati mesečno leti na "boingu 777" na relacijama za Njujork i Singapur.

Naglašavajući da on zarađuje nešto preko 100.000 evra godišnje, Val kaže da bi "Lufthanza", umesto što novac razdeljuje akcionarima, trebalo da se pobrine za svoje radnike.

Sindikat, koji zastupa prava 5.400 pilota, organizovao je štrajk zbog neispunjavanja zahteva da se zadrže postojeća pravila u vezi sa njihovim penzionisanjem.

Tarifni pregovori neuspešno traju već dve godine, a situacija se dodatno iskomplikovala kada je "Lufthanza" jednostrano otkazala svoje obaveze za takozvane prelazne penzije za pilote i letačko osoblje, kako bi oni prevremeno imali mogućnost da napuste profesiju.

Iz sindikata pilota brane štrajk, kao sredstvo u borbi za bolje zarade i uslove rada i kažu da je njihov zahtev za 10 odsto povišice "potpuno u okviru uobičajenih zahteva" i da su piloti u proteklih deset godina ubedljivo lošije prolazili nego drugi zaposeni zemaljsko i osoblje u kabinama.

Ovaj štrajk pogodio je i "Lufthanzinu" niskotarifnu kompaniju "Džerman vings".
Nemački ministar transporta Aleksander Dobrint pozvao je "Lufthanzu" i sindikat da brzo pronađu rešenje za dobrobit putnika, dok je predsednik nemačkog odbora za spoljnu trgovinu Anton Berner rekao da je "nepodnošljivo" da oni koji imaju vrhunsku zaradu od oko 200 000 evra žele da obezbede mogućnost prevremene penzije i "privredu i putnike uzimaju kao taoce".

Upravo putnici, tačnije njih 425 000 koliko će, kako se procenjuje, biti pogođeno štrajkom, pokazuju bes i nestrpljenje.
"Ja 16 sati pokušavam da dobije "hotlajn" vezu. Nikoga ne mogu da dobijem. Izgleda, da perosonal nije brojno pojačan", piše na jednom od brojnih internet platformi jedan putnik, koji je imao tu ""sreću"" da danas mora da putuje.

"Let LH476 za Vankuver je otkazan. Ne mogu da dobijem servisni centar, ja moram let da "prebukiram", a ne da otkažem, šta će biti sa hotelskim troškovima, da li će to platiti "Lufthanza"...", piše drugi putnik.

Današnji, prvi dan štrajka, ipak, mirno protiče, javljaju nemački mediju, navodeći da je na najfrekventnijem aerodromu u Frankfurtu, kao i u Minhenu, situaicija mirna i da se ne očekuje haos, pošto su, kako kažu iz ""Lufthanze"", putnici pravovremeno informisani.

"Haosa nema, mi smo se pripremili, ali ovo nije dobar dan ni za "Lufthaznu" ni za putnike", rekla je jedna portparolka te avio kompanije.

Na nemačkim aerodromima su u zoni tranzita postavljeni poljski kreveti, a mediji javljaju da bi one putnike, koji nemaju šengensku vizu, štrajk mogao posebno da pogodi, jer oni nemaju mogućnost da koriste usluge nemačke železnice, koja se u dane štrajka stavila na raspolaganje i putnicima i aviokompaniji.

Štrajk se nastavlja sutra, a tarifni pregovori - tek po okončanju štrajka, kažu iz sindikata.

 

Izvor: Tanjug