29.03.2014.
U Železnicama Srbije je zaposleno oko 18.000 radnika, među kojima i 36 direktora koji imaju prosečnu platu oko 130.000 dinara, rečeno je danas Tanjugu u tom preduzeću, koje bi polovinom godine trebalo da bude podeljeno na tri preduzeća koja će imati smanjen broj direktorskih mesta.
Plate rukovodilaca se redovno na mesečnom nivou objavljuju na sajtu "Železnica Srbije" i tako je, prema januarskim podacima, plata generalnog direktora bila 159.406 dinara, što je blizu proseka običnih direktorskih plata u nekim drugim javnim preduzećima, gde iznose do 145.000 dinara, kažu u srpskim železnicama.
Prosek zarada izvršnih direktora je bio 144.755 dinara, direktora direkcija 136.626 dinara, pomoćnika generalnog direktora 127.874 dinara i direktora sektora 110.487 dinara. Železnice raspolažu imovinom vrednom više stotina miliona evra.
Srpske železnice u svom menadžmentu imaju dva izvršna direktora, sedam pomoćnika direktora (finansijski poslovi, pravni poslovi i ljudski resursi, upravljanje nekretninama, nabavke, strategija i planiranje, modernizacija, zavisna preduzeća), zatim dva direktra direkcija za infrastukturu i za prevoz, i 24 direktora sektora.
Sektori obuhvataju poslove eksploatacije, kao što su saobraćajni poslovi, održavanje pruga, održavanje voznih sredstava, elektrotehnički poslovi, vuča vozova, tehničko kolski poslovi, zatim investicije, prevoz putnika, prevoza robe, zajedničke i korporativne službe.
Pored toga, u direkcijama i sektorima, železnice u skladu sa važećom sistematizacijom imaju i po dva do tri zamenika ili pomoćnika direktora, ali su njihove obaveze, odgovornosti i ovlašćenja različiti u zavisnosti od vrste poslova koje obavljaju i delatnosti u kojima rade, a mesečne zarade znatno su manje u odnosu na direktorske pozicije.
U Železnicama Srbije su u toku aktivnosti na restrukturiranju kompanije, koja bi polovinom ove godine trebalo da budu podeljene na tri kompanije: Kontrolno društvo,Prevoz i Infrastrukturu.
toku je priprema osnivačkih akata za nova društva, uključujući i sistematizaciju radnih mesta, pa će tek nakon usvajanja tog dokumenta moći da se zna i direktorski sastav novih kompanija.
U železnicama navode da je sigurno da će se pri pripremi ovih dokumenata voditi računa i o maksimalnom smanjenju broja rukovodećih i direktorskih mesta, jer je cilj nove organizacije da novoosnovane kompanije budu poslovno efikasne, tržišno opredeljene i finansijski što uspešnije.
Izvor: Tanjug