Radnici traže smenu direktora Železnica Srbije

06.02.2014.

Sindikat izvršnih službi Železnica Srbije i Unija sindikata srpskih železnica sa oko 200 radnika završili su jednočasovni protest u Beogradu predavši Vladi Srbije zahtev za smenu generalnog direktora tog preduzeća Dragoljuba Simonovića.


Oni su se okupili u podne u parku ispred Železničkog muzeja tražeći da vlada smeni Simonovića zbog, kako tvrde, lošeg upravljanja Železnicama Srbije.

Simonović je tim povodom izjavio Tanjugu da taj protest u stvari podržavaju radnici samo jednog od oko 28 sindikata Železnica, kao i da su mu od četiri reprezentativna sindikata, radnici tri sindikalne organizacije dale podršku i ne učestvuju u protestu.

On je kazao da je najveći broj radnika i sindikata koji pripadaju Uniji sindikata srpskih železnica odustao od štrajka i da je protest, pored Sindikat izvršnih službi Železnica Srbije, podržao i samo manji broj okupljenih oko predsednika Unije sindikata Branislava Petrovića.
"To dokazuje da imam podršku zaposlenih u Železnici da se izborim sa kriminalom i korupcijom", rekao je Simonović i dodao da se upravo bune oni koji su najviše pogođeni njegovim naporima.

Predsednik Sindikata izvršnih službi Železnica Srbije Nebojša Nikić je rekao novinarima da je Simonović privatizovao železnicu koju vodi, kako je rekao, sa svojih pet ljudi i optužio ga za razne malverzacije u poslovanju.

Nikić je kazao da bi državni organi trebalo da istraže kako su prodati stari železnički vagoni kao staro gvožđe i zbog čega će železnice morati da plate 7,5 miliona evra penala za nepovučene kredite.

On je dodao da se Simonović hvali kako je poboljšao poslovanje Železnica Srbije, dok to preduzeće ima godišnji gubitak od oko 15 milijardi dinara.

Odgovarajući na te optužbe, Simonović je rekao da se penali plaćaju zbog toga što prethodno rukovodstvo nije povlačilo kredite i da je on maksimalno ubrzao procedure koje moraju da se ispoštuju.

Simonović je rekao Tanjugu da pojedini sindikalci ne mogu da prihvate ukidanje privilegija "koje nema ni predsednik države" i da oko 18.500 zaposlenih u železnicama trpi veliku štetu zbog privilegija koje ima oko 20 sindikalaca.

Simonović je kazao da je Nikić kao uslov za otkazaivanje protesta tražio od njega da smeni tri direktora, što nije prihvatio.
"Pa ne mogu sindikati da smenjuju i postavljaju direktore i šefove koji im odgovaraju", naglasio je Simonović dodajući da dok je on direktor to neće moći.

Simonović je dodao nije sprečavao radnike da dođu na protest.

 

Simonović: Sprečena pljačka železničke imovine

Železnice Srbije licitacionom prodajom 431 rashodovanog teretnog vagona, kao starog gvožda, ne samo da nisu napravile štetu, već su sprečile pljačku železničke imovine, izjavio je danas generalni direktor tog preduzeća Dragoljub Simonović, u reagovanju na optužbe pojedinih sindikata oko tog posla.

Ponuđači bi, da su teretni vagoni prodati na prvoj licitaciji, dobili i rezervne delove čija je novonabavna vrednost veća od 120 miliona dinara, odnosno više od milion evra, rekao je Simonović Tanjugu.
"Sumnjamo da je trebalo da ti rezervni delovi, kao reparirani, budu prodati remontnim preduzećima i ponovo ugrađivani u naša vozna sredstva. Dakle, ne samo da smo na prvoj licitaciji sprečili pljačku rezervnih delova, vrednih oko milion evra, sa rashodovanih teretnih vagona, koje ćemo upotrebiti za remont voznih sredstava, već smo na ponovljenoj licitaciji zaradili oko 76 miliona dinara", dodao je on.

Tačno je, prema njegovim rečima, da su ponuđači na prvoj licitaciji ponudili ukupnu cenu od oko 142 miliona dinara za 4.980 tona starog gvožđa, ali bi sa rashodovanim teretnim vagonima dobili i rezervne delove u vrednosti od oko 120 miliona dinara.

To znači da bi 431 rashodovani vagon, odnosno skoro pet hiljada tona starog gvožđa platili samo dvadesetak miliona dinara, objasnio je.
"Poslovodstvo srpskih železnica nije moglo da prihvati takvu licitaciju, koja bi bila direktno na štetu naše kompanije, a kada smo ponuđače obavestili da sa rashodovanih teretnih kola želimo da skinemo ispravne rezervne delove koji mogu da se upotrebe prilikom remonta voznih sredstava, oni su odustali od svojih ponuda", naglasio je Simonović.

On je kazao da nisu Železnice Srbije poništile prvu licitaciju za prodaju rashodovanih teretnih vagona, već su ponuđači pisanim putem odustali od nje, jer im nije odgovarala kupovina tih vagona bez upotrebljivih i ispravnih rezervnih delova.

Izvor: Tanjug