EPS priznao: Ljudska greška

29.01.2014.

Navodi Centra za zaštitu potrošača Forum potvrdili su da su veći računi građana za struju posledica greške ljudskog faktora a ne sistemske greške, kažu u EPS-u.

 

Reagujući na navode niškog Centra za zaštitu potrošača "Forum", EPS je podsetio da je već ukazao da je došlo do propusta u očitavanju i u logičkoj kontroli.

"Upravo ljudi koji rade u logičkoj kontroli nisu adekvatno primenili mogućnosti koje im pruža softver i na taj način je došlo do izdavanja računa sa nelogično visokim iznosima", navedeno je u saopštenju Elektroprivrede Srbije.

Da je logička kontrola bila pravilno korišćena, takvi računi bi bili vraćeni na ručnu proveru i kupci ih nikada ne bi dobili.

"Dakle, u oba slučaja reč je o ljudskoj, a ne sistemskoj grešci. Zbog toga je i predložena smena odgovornih u Elektrodistribuciji 'Jugoistok"'.

Na svaki izdat račun (bilo da je plaćen, ili nije) EPS plaća PDV, ali u slučaju reklamacije ili greške, račun se stornira i na osnovu tog dokaza Poreska uprava vrši povraćaj uplaćenog iznosa za PDV, tako da ni na taj način potrošači ne mogu biti oštećeni, navedeno je u saopštenju.

Izvor: Tanjug